8 Mei 1945: Den Haag

Algemene vragen over de Tweede Wereldoorlog; ook bedoeld voor ongeregistreerde forumbezoekers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Dodo schreef:Ik was zowiezo al verbaast over deze (!!) verscheidenheid van troepen! Ik ben nog niet zo bekend met stationering van troepen, ik leer weer wat bij :o
Ja precies zo blijven we toch een beetje bezig! Het verbaasd mij ook steeds weer iedere keer. Maar dit soort vragen die jij nu ook stelde vind ik altijd wel leuk. Normaal ben ik alleen druk met wat er bij mij in de buurt heeft gezeten. Maar door dit soort vragen leer ik zelf ook een hoop waar de troepen elders in het land zaten.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Welke boeken/bronnen gebruik je zoal? Met een beetje geluk kan ik 1 dezer dagen aan "Daar komen de Canadezen" komen. Even duimen :P..
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik gebruik vooral boeken die betrekking hebben op de Betuwe. Dus voor Den Haag heb je daar niks aan. Zal eens kijken of ik nog meer boeken heb waar je misschien wat uit kan halen. Ik heb misschien ook nog wel een interessante link voor je. Zal ik je vanavond even geven, zit nu namelijk op me werk.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Ok, heel erg bedankt! Succes met werken... :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

De link heb ik weer terug kunnen vinden. Alleen er staat niks over Den Haag vermeld. Het gaat ook voornamelijk alleen over operatie Destroyer, Cannonshot en Anger.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Deze operaties doen bij mij geen belletje rinkelen, ik ben echter wel geïnteresseerd. Dus mag k m? :D
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Het is vrij ingewikkelde taal. Maar er staat onzettend veel interessante informatie in. Dit is echt voor mij de vondst van het jaar op documentatie gebied. 82 pagina's aan waardevolle informatie.

http://www.forces.gc.ca/hr/dhh/Downloads/ahq/ahq039.PDF

Zal er ook even een apart topic voor openen. Denk dat veel mensen hier wat aan hebben.
Gebruikersavatar
Dodo
Lid
Berichten: 6247
Lid geworden op: 20 jun 2004, 11:52
Locatie: Den Haag

Bericht door Dodo »

Heb klein stukje gelezen, over organisering van 1st Canadian Corps. Mijn engels is niet al te best, maar ik red me redelijk. Wat me direct opvalt; er staan zoveel afkortingen in! Ik ga maar s een lijstje maken.. :)
"However, the German infantry halted abruptly after finding and drinking a large cache of kirsch liquor in a garage along the route"
The Lorraine offensive 1944
Plaats reactie